Assalamualaikum..Terima kasih pada yang melawat blog ini.....hendak dikatakan disini blog ini di buat hanya sekadar suka-suka, untuk berkongsi cerita dan pengalaman...blog ini lebih banyak mengisahkan tentang kehidupan empunya blog CHOCOLATEPINK. Jika ada yang tidak berkenan dihati anda sila inform pada saya jangan hanya bercakap belakang okey!!sesiapa yang bercakap belakang dia di kategorikan sebagai pengecut..hahaha....harap anda ke blog ini dengan hati yang ikhlas...Semoga hari-hari yang dilalui hanya kerana ALLAH S.W.T...AMIN

Rabu, 6 Januari 2010

Nak lari k?????

N3 aku y lama tu kn...kn aku ad citer psl mak aku mek anak agkat 2 bradik..sorg laki sorg pmpuan..pmpuan tu thun ni form5 nk mek SPM...y adik nyer nk msuk 4thun la kot....

erm masa cuti sekolah bapak dia dtg amek dia nk bw p Klantan ler kn...coz bapak dia keje kat sna n makcik pkcik dia pn ad gak kat sna...

Sekolah dh 3 hr dh buka..tp bdk tu xdtg pn..bkn aku nk mhrp pn dia dtg..mslh nyer skrg ni gaji mak aku y dia jnj kn sbuln 600...dia xbg2..konon hr tu nnt nk bank in ler....pastu msg lg nk mnta no akaun..kata dh masuk kn ..tp ble cek kat bank xad.....

Aku xksah pn ank dia tu xdtg...mslh nyer skrg duet mak aku..dh ler bdk tu pmls...thu nk mkn jerk..sehr dia pnyer mkn nk kat spluh kli...bgun2 pagi msti dia akn tnyer adek dia "acin dh mkn"..giler bapak.....mak aku bgun pagi2 buta wat keje pn lom mkn..y aku ni bagun2 pagi kene basuh baju sidai baju kms2...pn x pk mkn lg......

Dia nyer time mkn plak...pagi dh sarap kn...pastu tgh hr nasi masak je...dia mkn...lps mkn tidow dlm 2jam...bangu tdow tu mkn lg....ptg tu wat mnum ptg...mkn lg...mlm pn mkn lg....dia ni pn pantang cket tgk aku or adek2 aku gah mkn,,,sma cBOk ler ko.....Beras rumh aku pn jap jer habis....y si bapak dia plak xgeti2 nk bg duet ank lnje.....Tp masa bpak dia hntr dia,,ad ler dia bg beras..milo...megi....biskut..nth pe lg...

Ada 2ksimpulna nyer skr...
1.Budk tu paling2 kuat mkn...
2.Mana gaji mak aku?????????

Tp kn mak aku ni.....lembut hati..mak aku jenis xksah pn..bile aku kata mak msj dia ea tnyer gaji..mak aku kata biar ler dia....tu jer jwpn mak aku...


1 ulasan:

pRincESs_N berkata...

jgn bg die lari..carik smpai ke lobang cacing...

terJah CitEr lamA Kit

Related Posts with Thumbnails