Assalamualaikum..Terima kasih pada yang melawat blog ini.....hendak dikatakan disini blog ini di buat hanya sekadar suka-suka, untuk berkongsi cerita dan pengalaman...blog ini lebih banyak mengisahkan tentang kehidupan empunya blog CHOCOLATEPINK. Jika ada yang tidak berkenan dihati anda sila inform pada saya jangan hanya bercakap belakang okey!!sesiapa yang bercakap belakang dia di kategorikan sebagai pengecut..hahaha....harap anda ke blog ini dengan hati yang ikhlas...Semoga hari-hari yang dilalui hanya kerana ALLAH S.W.T...AMIN

Isnin, 16 April 2012

Kepahitan 2011 - part 5

continue from KEPAHITAN 2011

Pendarahan da xmacam biasa slps mndpt rwtn hospital..tapi aku ni kdg2 ksihatan tu okey kdg2 xokey..ekot kitran haid bila haid dtg mula la sakit...pastu tepon ambulans bawa p hospital ....nasib baik ayah aku ni keje sebagai pemandu ambulans dekat klinik Ayer Molek...so kol ambulans je...tp kdg2 bhaya juga naik ambulans..sbb ambulans ni laju pastu bila terentak2 pewut aku akan sakit..tp xpe yang penting cpt sampai n terus ke wad kcmsan...

Sekitar bulan 8 lagi satu dugaan datang, buang air kecil lak tak lawas...... buang air tu boleh tapi kejap2 nak ke toilet... makin hari makin susah aku nak buang air kecil..siksa gila aku masa ni.. nak tidor malam pun xlena setiap 15minit mesti nak ke toilet.....aku hanya bertahan slama sbulan.....

Kemudian pada 23.09.2011 aku ada raptai konvo...aku kuatkan hati pegi raptai sebab nak bersama kawan2 tercinta....hari raptai tu pun keadaan buang air masih susah n makin susah..tapi hanya bertahan...stelah beberapa lama pendarahan berhenti...boleh pulak masa hari raptai tu darah tiba2 kuar banyak..tapi yang pelik sikit pun darah tak tembus pada kain aku..alhamdulillah... dan nasib aku baik sebab darah kuar time raptai dah habis n kami semua nak gerak balik...alhamdulillah....so pada hari raptai keadaan sangat tak baik...

ketika hari raptai berehat sebentar dirumah sewa member..nampak je aku senyumkan tpdlmhati aku sape yang tahu..... :-(
**********************************************
Pada malam hari aku pi klinik sbb nak buang air kecil sgt sush....terasa nak buang tapi air kecil tu xleh kuar...seksa sgt masa ni....pastu aku dah melalak...malam tu aku pi la klinik kononnyer doktor akn bg ubat ken**** tapi.....aku kena marah dengan doktor ada la..sebab nyer doktor suruh aku pi hospital malam tu jugak..aku dah menangis2 depan doktor tu n bagitahu yang aku ada konvo esoknyer....doktor tu mrh dia kata konvo penting ke kesihatan penting? Dia kata perut aku da buncit sgt n dah tegang...

Kuar dari bilik doktor, mak bgtahu ayah..ayah plak marah aku kat dpn2 org...ayah pun suwo aku pi hospital malam tu jugk tp aku sbleh2 nak pi konvo...so balik rumah bincang... tiba kat rumah terus pi rumah makngah aku yang terletak sbelah umah..bincang..makngah xkesah aku nak pi konvo..so ambil keputusan p mintakan air kat kampung aku tok aku bertahan selama sehari...alhamdulillah walaupun susah nk buang air tapi kesakitan n ketidakselesaan aku berkurang...
************************************************

Tibalah hari aku konvo...keadaan tak selesa sebab duduk dalam dewan sangat lah lama...bila terasa nak buang air bdn msti lemah...aku mampu bertahan....setengah ahri aku di poli....kali ni aku xdpt nak snap pic bersama keluarga...tp adlh jgk aku amik pic kombo yang org dtg katpoli tu...sbgai kenangan...n amik pic dari kamera member aku..masa aku amek pic dari kamera member tu mak aku dh balik sbb mak pun da sakit kepala....aku paksa jugak bibir aku senyum walaupun aku menahan kesakitan...

tengok...dorang suruh semua lompat n baling bunga atau buku...aku terkecuali hanya membaling jer..ceteka mane aku? (paling kanan sekali....)

Lepas dah balik tu aku terus ke rumah nenek aku sebab aku nak terus ke hospital.....nenek aku pun dalam keadaan sakit..so 2kereta berkonvoi menghantar orang sakit ke hospital..satu kereta yang dipandu adik aku membawa aku n mak....satu kereta lagi yang dipandu pakcik aku bawa arwah nenek aku n makcik aku...
Arwah nenek aku terus dimasukkan di tempat kecemasan...then aku di tempat pesakit luar yang tak kritikal... peh punya lah lama nak menunggu sbbnyer dktor xad...smpai la kmlm bru aku ditolak kebilik apa nth tok jumpa dgn doktor pakar n memasukkan tiub kencing..lepas dktor dh masukkan tiub kncing tu keadaan sgt lega......

okeylah kwn kite smbung k next story okey.....maaf ye ntry kalini sngat pnjg...perjalan kisah hdup aku pun masih pnjg lg....babai all...


~Chocolatepink~

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kakakaka yang ko xlompt uh napa..paling itak uh wat2 la tunjit pastu kaki sebelah wat2 terangkat..hahaha

terJah CitEr lamA Kit

Related Posts with Thumbnails