Assalamualaikum..Terima kasih pada yang melawat blog ini.....hendak dikatakan disini blog ini di buat hanya sekadar suka-suka, untuk berkongsi cerita dan pengalaman...blog ini lebih banyak mengisahkan tentang kehidupan empunya blog CHOCOLATEPINK. Jika ada yang tidak berkenan dihati anda sila inform pada saya jangan hanya bercakap belakang okey!!sesiapa yang bercakap belakang dia di kategorikan sebagai pengecut..hahaha....harap anda ke blog ini dengan hati yang ikhlas...Semoga hari-hari yang dilalui hanya kerana ALLAH S.W.T...AMIN

Sabtu, 7 Julai 2012

About Love

Lama menyepi hari ni kembali...Assalamualaikum. . . .ada tak sesaper yang membaca entry2 saya angkat tangan pat saya nak kira ni nak bagi hadiah. . .okey tipu! Thanks pd sape yang baca. . lowat nau siap nak thanks bagai. . .eh suke hati lakimakakupunyaanak ler. . . tetiba hari i on my heart postkan story. . . rasa dah lama tak dok citer pasal Mr. R kite tu. . . niat hati xnak beratkan pasal cinta sebab keadaan kesihatan melemahkan segalanya. . . . :-(

Seumur hidup aku belum pernah berjumpa lelaki yang sanggup bekorban apa sahaja tuk orang tersayang. . . nak2 menerima sang kekasih hati seadanya sedangkan si kekasih hati sedang bertarung dengan penyakit. . . Aku bersyukur sangat sebab walaupun Tuhan beri aku ujian yang paling berat dalam hidup aku dalam masa yang sama Tuhan berikan aku seseorang yang sanggup menunggu aku dalam apa jua keadaan sekalipun...Alhamdulillah. . . .

Masa 1st dpt tahu tentang penyakit aku tu macam2 bermain dlm pikiran yang berkaitan dgn masa dpn. . . antaranya Mr. R. . .malam yang aku dpt tahu tu aku kat hospital Mr. R tengah main futsal. . . aku langsung tak bagitahu dia berkaitan berita buruk yang aku dapat tahu tu. . . Selalunya lepas Mr. R main futsal dia akan msg aku or call. . .tapi msg  dan call aku tak layan sebab aku nak mulakan jauh dari dia.  . .tapi aku tak boleh nak jauh dari dia. . .sebab setiap kali aku masuk hospital dia lah selalu teman aku kalau mak ayah tak datang. . . .

Aku ingat nak sorok dari dia tapi rupanya dak kakak dah bagitahu Mr. R mlm tu juga. . . sejak Mr. R tahu tentang sakit aku perangai dia terus berubah dari segi layanan. . . bukan makin terok tapi layanan dr Mr. R makin hari makin menggembirakan hati aku. . .sebab dia tak pernah jauh dari aku. . . sejak itulah aku jadikan dia sebagai penguat semangat dia. /. .

Tapi aku selalu terpikir sampai bila dia nak tunggu aku. . .kalau dia tak merana sekarang mungkin satu hari dia akan  merana jugak. . .aku selalu cakap kat dia . . .

Aku : awak. . .awak carilah orang lain. . .saya tak sesuai tuk awak. . .saya sakit awak sihat awak ada masa depan tapi sy tak ad. . masa depan awak cerah lagi. . .masa depan saya dah gelap. . .
Mr. R : Awk. . .saya masih punya akal tuk berfikir. . saya tak sejahat macam tu nak tinggalkan awak biar macam manapun keadaan awak saya akan tetap tunggu. . .kita sama2 usaha tuk sembuh kan awak. . .apa yang terjadi semua ni ada hikmah. . .
Aku :Tapi sy rasa sy akn pentingkan diri berkawan dgn org sihat. . .hidup sy pun entah sampai bila boleh tahan. . .saya dah putus asa. . .kalau awak rasa nak cari orang lain awak cari je tau. . saya tak kisah sebab sy syg awk sy nak awk ada hubungan mcm org lain jugak. . .
Mr. R : dah2. . .sy tak suka awak cakap macam tu. . .org yang sihat pun boleh mati tiba2. . .yang penting kita usaha n jgn putus asa. . .saya tetap akan syg awk sampai bila2. .
Aku : terima kasih awk terima sy seadanya walaupun sy tak sempurna mcm org lain.. . .

Aku selalu hantar msg kat dia suwo dia cari lain n aku msg kata aku gase hidup xkan lama. . . tapi bukn dia simpati bila membaca msg tu. . .dia marah aku lagi ada ler. . .sebab dia tak suka aku ckp mcm tu. . . Aku besyukur sangat sepanjang aku sakit dia yang selalu bawa aku jenjalan. . kawan baik aku pun ada gak bw. . motif btahu kwb baik pun bw sbb xnk dowg kcik hati heeee. . .Mr. R pun selalu bawa aku tok berubat walupun jauh mana pun dia akan bawa. . kalau aku ngidamkan something aku bitahu dia mesti kejap je da dia hantar kat umah. . .Kalau aku kena tahan wad . . .waktu melawat dia tak pernah miss teman aku. . .biasanyer dia akan lawat aku time mak aku tak melawat. . . biasanyer waktu melawat tengahari la dia kerap teman sebab tengahhari mak jarang datang...bukan Mr. R tak suka family aku tapi sebab si Mr. R aku ni pemalu sikit. . .kalau dia dtg lawat aku kebetulan kejap lg tu mak ayah aku datang jadi patung la nampaknya si Mr. R. . .Mak aku gelarkan dia patung. . .

AApa2 pun aku bersyukur adanya dia dalam hidup aku. . . aku xkan menghampakan dia n tinggalkan dia ekot suka aku lagi(*penah terjadi okey) hanya dia yang terakhir dalam hidup aku... Insyaallah kalau jodoh. . .

~Chocolatepink~

Tiada ulasan:

terJah CitEr lamA Kit

Related Posts with Thumbnails