Assalamualaikum..Terima kasih pada yang melawat blog ini.....hendak dikatakan disini blog ini di buat hanya sekadar suka-suka, untuk berkongsi cerita dan pengalaman...blog ini lebih banyak mengisahkan tentang kehidupan empunya blog CHOCOLATEPINK. Jika ada yang tidak berkenan dihati anda sila inform pada saya jangan hanya bercakap belakang okey!!sesiapa yang bercakap belakang dia di kategorikan sebagai pengecut..hahaha....harap anda ke blog ini dengan hati yang ikhlas...Semoga hari-hari yang dilalui hanya kerana ALLAH S.W.T...AMIN

Rabu, 9 Mei 2012

Kepahitan 2011 - part 7

Continue Kepahitan 2011

Orang lain semua menjalani kehidupan yang sangat normal. . tapi aku?????pergerakan terbatas dengan adanya tiub untuk aku membuang air kecil...okey aku tak berasa malu untuk bercerita disni. . semua ini pengalaman aku sepanjang aku sakit. . sekadar untuk berkongsi cerita derita aku. . terpulang ap org nk kata aku tak kisah. . . .

Sejak 24.09.2011 aku kene tahan wad selama 2bulan sebabnyer kencing aku masih tak normal. . .  sowang2 doktor check aku...so macam2 penerangan dr doktor aku dengar. . . .masa ni pendarahan dah makin okey...cume kadang je darah aku kuar secara tiba2. . . .so aku tak tahu apa punca sebenarnya masalah kencing aku  ni. . . antibiotik dah doktor bagi. . . tapi masih xleh tok membunag air kecil macam biasa. . .ada doktor kata sebab kuman atau kencing kotor . . ada doktor lain lak kata rahim aku dah bengkak dan kemungkinan rahim dah menghimpit kan pundi kencing sehingga aku susah nak buang air...Ya Allah risau jugak aku dgr. . . hurm....scan dh brp kali tp xnmpk apa2....

So buat appointment untuk ultrasound. . . tok tengok masalah buah pinggang. . . lepas dah dpt result ultrasound, doktor kata buah pinggang aku okey jer...so buat appointment tok ct scan plak. . . ct scan ni yang ak xtahan sbabnyer masa buat ct scan tu dia akan masukn satu ubat cecair dr jarum kat tgn y dia cucuk . . punyelah pedih macam kene renjatan elektrik jer aku rasa. . .menunggu result ni selama 4 k 5 hr.stiap hr aku tany doktor ap kputusan ct scan. . . jwpn dorang result blum sampai. . . smpai kan satu hr tu doktor paling besar kat situ mengamok sbb result tu dorg xamik lg. . .paling menyedihkan aku pun skali kene marah. . . paling tak leh blah masa tu. . . hr k brp nth aku dok spital doktor baru bg tahu result ct scan tu..so aku tanya lah lau sy oprate ovari sy kene buang k?skali dia jwp dgn nada y amat mnakotkan dgn muka dia sgt lh membuatkan aku mnitis air mata dan mengundang untuk aku melawan balik amarah dia tu...

"ha..ada sy kata kene buang. . .ada saya kata??"

patot k seorg doktor melayan seorg pesakit sbegitu rupa????sptotnyer doktor ni kene bg smgt n psakit ni brtanya sbb ingin tahu tntg oprate....haisshhhhhhh....menangis2 aku masa tu...semua doktor senyap..okey bab ni aku memang xsalah..sbb lps kjadian tu ad doktor pakar y lain dtg pd aku tok bg smgt balik kat aku dan doktor tu kata ''..sabar ea awk xslah..'' lpstu nurse plak dtg pd aku..nurse tu kata ''..bagus ko lwn..asik dia je nk betol nk mrh org..'' hahaha mcm2 ragam btol la doktor gn nurse ni...

Masa menunggu untuk operation membuang cyst tlh tiba...cyst tu lbih kurg mcm ketumbuhan atau bengkak kot..cyst tu ada pd kdua2 ovari aku belah kanan besr belah kiri kecik je...doktor just buang cust y dh mmbesar di sblah knan . . .tapi ovari doktor xusik . .masa oprate tu jugak doktor akn ambl sample tisu rahim aku untu dihantarkan ke makmal. . . ..kecut perut..masa aku kene tolak untuk ke dewan pembedahan..pastu mak citer ayah menangis masa nurse tolak aku tu..nurse tu pun pndg je ayah..(ni mak aku citer msa aku dh sihat) ....aku pun deadau..huh..hah..macam2 perasaan y bermain di fikiran msa dorg reht kn aku sblum mulanya pmbedahan tu..alih2 je aku dh xsdar lgsung..

Masa aku di tolak untuk ke dewan bedah pada pukul 10.00a.m dan aku keluar dr dewan bedah pada pukul 6.00p.m ..bayangkan 8jam aku dm dewan bedah..kesian pd mereka y mnunggu aku dr pg hingga k ptg..

ni sepupu sepapat aku..terimakasih ye sebb sanggup tunggu akak spupu mu ini...dorang ni spnjg aku dihospital selalu gak dowang dtg melawat...

Paling aku terharu...lepas dorang dh tolak aku masuk ke wad..dh salin baju smua...aku tgk dlm wad y aku dduk tu punya lh ramai semu sdare mare aku..penuh dlm bilik tu...masa ni aku dduk dlm bilik yang ada 4 katil...kebetulan pulak dlam bilik tu aku je pesakit lg 3 katil masih kosong..so xheran la kalau bilik tu penuh dgn saudara mara...masa ni aku mamai je..just pandang sekeliling pastu tutup mata...buka balik mata...tutup mata lagi...sedih woooo bila tgk mereka ni dtg...TERIMA KASIH PADA SEMUA....

seksa woo lepas oprate. . . sush nak gerak. . dah le oprate tu menegak. . . sekarang nak tunggu keputusan sample y dorang ambil..dlm msa 2minggu untuk tahu result. . . Huhu...sadis okeyh.....hurmmmmmmm

~Chocolatepink~

Tiada ulasan:

terJah CitEr lamA Kit

Related Posts with Thumbnails