Assalamualaikum..Terima kasih pada yang melawat blog ini.....hendak dikatakan disini blog ini di buat hanya sekadar suka-suka, untuk berkongsi cerita dan pengalaman...blog ini lebih banyak mengisahkan tentang kehidupan empunya blog CHOCOLATEPINK. Jika ada yang tidak berkenan dihati anda sila inform pada saya jangan hanya bercakap belakang okey!!sesiapa yang bercakap belakang dia di kategorikan sebagai pengecut..hahaha....harap anda ke blog ini dengan hati yang ikhlas...Semoga hari-hari yang dilalui hanya kerana ALLAH S.W.T...AMIN

Ahad, 20 Mei 2012

THINK POSITIF. . .mampukah aku?

Mata menampakkan cahaya walaupun tersembunyi nya hati yang sedang menangis. . . Telinga hanya terbuka mendengar kejayaan sahabat-sahabat seperjuangan. . . . Mulut mampu mengucap Alhamdulillah atas kejayan mereka. . . Tapi mampukah aku hanya melihat mendengar kejayaan mereka? Sedangkan aku juga punyai impian sendiri. . . Adakah Impian itu akan mati bersama hati yang tak mampu lagi bertahan dengan apa yang terjadi?hmmmm.....

Percaya apa yang berlaku semua ini ada hikmah nya. . . sampai bila? sembuh k aku dr penyakit ini? dptkah aku merasa kbahagiaan stu hr nanti? bagaimana sggup k aku tgglkan mereka y mhrpkan y terbaik dr aku? dpt k aku senang kan kluarga aku? dpt k aku bls pengorbanan mreka y bantu aku? banyak persoalan y selalu bermain di pkiran.terlalu banyak. . . .sampaikan tak mampu lg untuk berpikir mengecewakan hati sendiri yang tidak bersalah. . .

Aku cemburu. . . aku malu. . .cemburu dgn mereka y berjaya punya aset sendiri...malu dgn diri sendiri yang tidak punya apa2. . .sampai bila harus aku nanti. . . sampai bila harus aku tunggu. . . bagaikan tiada guna aku menghabiskan masa bersama buku-buku. . . bersengkang mata mengharapkan kejayaan dimasa hadapan. . .menghabiskan duit mak ayah. . . Tapi akhirnya tiada apa2 pada diri ini. . . KOSONG. . . Akhirnya tmpt aku dirumah shaja. . .

Tapi segala yang negetif aku buang jauh2. . . psotif adlh y terbaik..Allah itu Maha Penyayang dan Maha Adil. . . Dia tak akan uji kita kalau Dia tidak sayang akan kita. . .  Allah itu Maha Adil. . . Dia bagi kita peluang untuk kita ubah kpd y lbih baik. . . .Tiada hambanya yang Dia tidak syg. . . Akan ada yang terbaik untuk kita suatu hari nanti. . ya....AKU ADALAH INSAN YANG TERPILIH. . . THANK YOU ALLAH. . .  :-)

~Chocolatepink~

4 ulasan:

Azura berkata...

Rasulullah s.a.w telah menekankan bahawa kehidupan akhirat itu merupakan kehidupan yang lebih baik dan kekal tetapi ia bukan bermakna boleh membantutkan usaha manusia ketika hidup di dunia ini. Baginda telah membayangkan, sekalipun seseorang itu tahu bahawa hari kiamat akan berlaku pada keesokan hari namun dia tetap perlu melakukan kerja atau usaha yang sepatutnya dilakukan. Dalam perkara ini, baginda telah bersabda yang bermaksud, 'Sekiranya ditangan kamu ada benih kurma dan kamu tahu bahawa esok akan berlaku hari kiamat, maka hendaklah kamu menanam dan jangan biarkan harikiamat berlaku tanpa menanam benih kurma tersebut'.

So tikah, jangan putus asa ok! Jalani kehidupan macam biasa. Kita semua tak tahu bila ajal maut kita. Cuma yang membezakan kita, kau diuji kesakitan. Tapi percayalah, setiap orang ada ujian masing-masing dariNya.

chocolatePink berkata...

thanks zura...insyaallah aku xkn putus asa....aku cuma xpasti bila hr gmbira aku tba... ;-)

CIK CHIPSMORE berkata...

selame nie aq tengok ko bahagia jerk..so aq nak ko sentiase gembira seperti selalu ok.. aq percaya ko kuat untuk menghadapi semua nie.. aq doakan ko cepat sembuh ok.. walau ape pun yang berlaku mesti ade hikmahnye.. dan tuhan sentiase memberi yang terbaik pada umatnye.. tentang aset membe2 ko tu xperlu la ko cemburu.. sekarang yang penting pada diri ko adalah kesihatan ko n kasih sayang yang famly ko bg pada ko..

chocolatePink berkata...

thanks wani....air muka aku tetap mnampakkn bhagia walau hati aku mnangis..hehehe....cmburu itu perlu..sbb wktu mcm ni la sptotnya aku bntu kluarga.tp mreka y bntu aku...pape pun aku lbih bersmngat dgn kasih syg n dorongan dr fmily n kwn2...

terJah CitEr lamA Kit

Related Posts with Thumbnails